söndag 24 november 2013

Söndagsmys...

Hoppsan redan söndag! Det var inte meningen att det skulle dröja så många dagar mellan inläggen men men nu så kommer en uppdatering av veckan som gick.
Söndagen började med en underbar promenad med man och hund längs Saltsjöpromenaden. Skön start på dagen.

Arbete å mer arbete. Men jag väljer själv när, var och hur mycket jag vill jobba! Jag vill så himla mycket mer egentligen men inser att tiden inte räcker till. Önskar att jag var minst 10 år yngre då jäklar skulle jag starta ett bemanningsföretag som bara hyr ut kompetenta operationssjuksköterskor. Finns otaligt med jobb.
Nu får jag nöja mig med att vara bara jag.

Blev medbjuden på årets första julbord i torsdags! Blev både smickrad och glad över inbjudan som kom från Fot och Handkliniken på Sophiahemmet. Julbordet intogs på Långbro värdshus, en fantastisk miljö med sååå fina interiörer. Maten var outstanding och som vanligt äter man för mycket. TACK!


 Veckoslutet har tillbringats i Grindstugan 7 där jag pyntat och fixat inför 1:a advent. Även om det är svårt för den riktiga adventskänslan att infinna sig så nog blir man allt lite sugen på glögg och pepparkaka och allt annat mys som hör till advent. En vecka kvar innan vi tänder 1:a ljuset. En fin och mysig högtid väntar oss.










Idag är det 4 månader sen lilla mamma lämnade denna värld och gick över till pappa. saknade är obeskrivlig och overklig. Du finns här hos oss och jag vill så gärna känna din närvaro i form av en vindpust...

Fångade en domherre på bild igår och för mig är det ett tecken....
Älskar dig lilla mamma! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du hittat till AnetteLqt!
Lämna gärna ett litet spår efter dig med en kommentar eller två.
Må så gott!