lördag 7 december 2013

Var är Sven?

Det bidde inte så mycket av Svens närvaro här i Stockholms trakten, men stackare nere i söder som fick veta av hans vrede.
Kylan har visat sig idag och just nu ca -7 ute brrrr inte riktigt van vid dessa temperaturer. På med mössa och vantar och gilla läget. Är det vinter så är det!

Skönt sitta inne och mysa framför brasan med ett glas rött i handen! Katterna bara myser...jag står för det röda!

Lördagen passerat med rekordfart, full rulle i min lilla stuga, många små gåbort presenter i form av doftljus och tomtenissar. Perfekt till glöggpartajet att ge till värden /värdinnan. Skippa flaskan och tänk utanför boxen och ge något mer personligt. 
Bild från Grindstugan 7

Morgondagen kommer jag tillbringa med många fina vänner här i Saltsjöbaden där vi har en gemensam 
JUL-HOPPING. 
Önskar dig varmt välkommen till oss 12-16:00 Gamla Skolvägen 36 mitt emot Grand Hotell i Saltis. Du hittar smått o gott och massor mer runt om knutarna.
Jag kommer bjuda på hembakade julbrownies som finns att köpa i Cookies in a jar, bästa presenten!

Imorgon vaknar till till 2:a advent, så fin högtid att tända ljus och invänta julen.
Önskar en fin kväll och en rofylld 2.a advent! 

 KRAM KRAM



2 kommentarer:

  1. Vilken fin beskrivning av Sverige just nu. Jag känner kylan, ser ljusen och myser av tanken på värme, katter & rött vin.

    SvaraRadera
  2. Stina! tack för dina fina ord, idag vaknat vi till isande kyla. Jag ska baxa på mig underställ och moonboots och bege mig till julmarknaden med Grindstugan 7. Kram till er i värmen <3

    SvaraRadera

Kul att du hittat till AnetteLqt!
Lämna gärna ett litet spår efter dig med en kommentar eller två.
Må så gott!